Jelentős nap volt az Ivanics Kft. életében 2017. november 16., amikor a cégcsoport eddigi legnagyobb beruházásaként új, reprezentatív autószalont avattak Budapesten, a Hajó utcában. Az ünnepi eseményen megjelent kerületünk polgármestere is, hiszen a cég az önkormányzattal stratégiai partnerséget ápol.

Az Ivanics név Budafok-Tétényben régóta igazi márkának számít, a cégcsoport fejlődése töretlen, egyre bővül palettája a kereskedelemtől a szervizig. Ivanics Lajos és családja, munkatársaikkal együtt, kemény munkával jutott el a csúcsra – és e jelentős beruházás megvalósításáig.

– Mekkora összegből létesült az új szalon, és hány embernek ad munkát? – kérdeztük Ivanics Lajos ügyvezető igazgatót.

– A beruházásunk közel milliárdos nagyságrendű, amit önerőből valósítottunk meg, állami és EU-s pályázati források igénybevétele nélkül. A cégvezetés számára kiemelt szempont volt egy olyan szolgáltatói egység megteremtése, amely a következő években saját erőből lesz képes működni, fejlődni minden egyéb támogatás bevonása nélkül. Ezzel félszáz új munkahelyet teremtettünk, így a két budapesti és az egy székesfehérvári telephelyünkön összesen több mint kétszázan dolgoznak.

– Mennyi idő telt el egy ilyen komoly beruházás ötlete és megvalósítása között?

– Pontosan három év. 2014-ben gondoltunk arra, hogy szükség lenne erre a korszerű szalonra. Ez azonban természetesen nem azt jelenti, hogy ilyen hosszú ideig tartott az építése. A „gondolat” után, hogy belevágunk ebbe a projektbe, arról is döntenünk kellett, hogyan, mi módon szervezzük át a céget, milyen típusú munkatársakat keressünk – ezek a feladatok jóval tovább tartottak, mint maga az építkezés.

– Miben más, különb az új szalon a többinél?

– Például feleslegesen nem fogyaszt energiát! Automatikus a fényerő beállítása, ami azt jelenti, hogy csak annyi energiát használunk fel, amennyi feltétlenül szükséges. A korszerű épület teljes egészében központilag irányítható, már-már okosházként, önállóan képes optimalizálni az infrastruktúra elemeit. Az új és használt autók értékesítésen túl azok szervizelésével is foglalkozunk ezen a telephelyen is. A szalonban több újdonságot is bevezetünk, amelyek a hazai piacon is példamutatók lehetnek. Ilyen például az ultrahangos kerékmosó vagy a gyors futóművizsgáló berendezés. Ez utóbbi egy perc alatt képes megállapítani, hogy a gépjármű futóműve javításra szorul-e vagy sem. Újdonság még az ügyfelek gyermekei részére kialakított modern játszósarok is.

– Milyen terveik vannak még?

– A teljes telephely zölddé alakítása többek közt napkollektorok beépítésével. A fejlesztések előkészítése elkezdődött, de a megvalósításra a jó idő beköszöntéig, tavaszig várni kell.

– Hogyan birkózik meg az Ivanics család ezzel a felfokozott munkatempóval?

– Köszönjük, nagyon jól. A feleségem és a fiunk aktívan részt vesz a munkában. Eddig jogász lányunk is aktív részese volt a mindennapi feladatoknak, azonban most főállású anyukaként ritkábban tud besegíteni. A családtagjaim valamennyien tudják, hogy a folyamatos fejlődésre, innovációra szükség van. Ezt elvárják tőlünk az ügyfelek és az autógyárak is. Ars poeticánk a folyamatos megújulás!

– Hogyan értékeli az önkormányzattal folytatott stratégiai együttműködést?

– Nagyon jónak tartom a kapcsolatot. Mindig is úgy gondoltuk, hogy a kerülettel, illetve a helyi szervezetekkel való közös munka mindkét fél számára kedvező lehet. Lokálpatrióták vagyunk, amiben tudunk, segítünk. Például ha az önkormányzatnak egy rendezvényhez szükség van autóra vagy kisbuszra, netán betegszállításra, rendelkezésükre bocsátjuk a járművet.

Temesi László